Kód: c_2618544
Elektrifikace různých železničních tratí mezi Francií, Lucemburskem a Německem v šedesátých a sedmdesátých letech zvýšila potřebu lokomotiv pro provoz s 15 kV, 162/3 Hz a 25 kV, 50 Hz.Na základě zkušeností se čtyřmi lokomotivami v řadě 181.0 a 181.1 jmenovala Deutsche Bundesbahn 25 lokomotivy Zeitung-Pdireostatických lokomotiv, které byly uvedeny do provozu od roku 1974 jako konstrukční řada 181.2 (181 201 až 181 225). Prvních 10 strojů bylo dodáno v ocelově modrém laku a v roce 181 211-225 již byla z výroby použita nová dvoubarevná barva nátěru DB v Oceánové modré barvě a béžové barvě.Některé lokomotivy, které se nacházejí v oblasti jejich použití, získaly označení „Lorraine“ (181 211), „Luxembourg“ (181 212), „Saar“ (181 213) a „Mosel“ (181 214).Hlavní oblast využití elektrolokomotiv o výkonu 3.300 kW byla zpočátku v mezinárodní dopravě na trasách Frankfurt a. VIZ POZNÁMKA Metz a Štrasburk – Stuttgart, kde přepravily rychlé, exilní a nákladní vlaky. Pokud jde o dopravu IC a EC, byly rovněž vidět v Lucembursku, Basileji, Lipsku a dalších německých městech.Teprve v roce 2018 skončila éra této řady u německé železniční dráhy AG. V současné době se však některé lokomotivy vrátily zpět na koleje jinými železničními podniky a obohatily rozmanitost kolejových vozidel moderních železnic.
Tento text byl přeložen strojově.
Parametry
Spojka: šachta NEM
Železniční společnost: DB
Světlomety: Trojité světlomety V závislosti na směru jízdy bílé koncové světlo
Provedení modelové železnice: elektrická lokomotiva|ツ| model
Délka přes nárazník / délka přes spřáhla: 112 mm
Číslo výrobce: HN2492
Epocha: IV
Proudový systém: Analog DC
Konstrukční velikost: N
Věkové kategorie: od 15 let
EAN: 5055286675386